Frións

Eis a minha primeira entrada neste o meu blogue. E pergunto-me cal debe ser o motivo. Algo simples, que poida eu fazer dende o choio; sem images, ja logo? Mmmh...
Reflexiono na toponímia do lugar ú eu me acho agora, Frións, no concelho galego de Ribeira (Riveira para o gosto local). Coido que temos aqui un topónimo de orige antroponímica. No seu dia foi, penso, *Fridonis, genitivo latino de nome germánico romanceado Fredon, que acho no CODOLGA (http://balteira.cirp.es/codolga/), em documento do Tombo do mosteiro de Celanova:

"Oliti filio de Fredon vinatario" (Celanova, 1004)

Suponho que o lugar foi fundado ou refundado entre os séculos VI e XI por um home assi chamado. Proponho a seguinte evoluçom do termo:

*(villa) *Fridonis "Vila de Fredo" >
> *Fridonis (com perda do primeiro elemento do topónimo, villa, lama, busto, casa...)
> *Fridones (o /i/ átono passa a /e/)
> *Friones (perda do /d/ entre vogais)
> *Frioês (perda do /n/ e nasalizaçom de vogal)
> *Friõs (simplificaçom do hiato numha vogal nasal)
> Frions (desnasalizaçom vocálica pròpia do ocidente galego)

Pola sua banda, o antropónimo Fredon pode ser umha forma apocopada doutro antropónimo dos encetados por fred-, do proto-germánico *friþuz "amor, amizade, paz" (cfr. o Germanistische Woerterbuecher de Gerhard Köbler.)

A seguinte é umha image do oceano Atlántico e a ilha de Sálvora tomada dende Frións. Ah, bem. As nubes tamém tenhem um certo protagonismo...


Comentarios

O máis visto no último mes